Ferrari? Během posledních čtrnácti let vystřídalo pět šéfů a postrádá proto potřebnou stabilitu. Nový šéf Frederic Vasseur měl sice zajímavé období u Alfy Romeo, ale v rámci top týmu zažije premiéru.
A Red Bull? Po dominantní sezoně přijde studená sprcha v podobě trestu za překročení výdajového stropu. Především omezení času v aerodynamickém tunelu může prý v příštím roce znamenat ztrátu až pěti desetin vteřiny na kolo.
Podle expertů má proto Mercedes všechno ve svých rukách. Pokud se poučí z mizerné sezony 2022 a zvládne dát dohromady nespolehlivou techniku, bude z konání svých konkurentů těžit.
A Toto Wolff ještě před koncem roku potvrdil, že v Mercedesu mají obě podmínky splněné.
Motor a jeho výkon je prý vyřešený. Stejně tak mají inženýři Mercedesu za sebou úpravy podvozku, který byl kritickou slabinou.
„Motor se povedl opravdu dobře. Jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Co se týče podvozku, musím přiznat, že v sezoně bylo víc špatných než dobrých momentů, ale ty dobré byly zase úplně velkolepé. Ukázaly nám, jak skvělé může podvozek fungovat. Byly to drsné zkušenosti, ale teď už víme, že v příštím roce jsme zpátky na svých pozicích,“ tvrdí Wolff.
Lewis Hamilton tak může být odměněný za svou letošní trpělivost, kdy poprvé v kariéře nedokázal vyhrát ani jednu Velkou cenu a šlo o jeho vůbec nejhorší sezonu.
„Teď se zdá, že nevýrazný rok může být pouhým výkyvem. Pokud se Mercedesu opravdu podaří napravit chyby a poskytne mu dobrý vůz, může Hamilton vyhrát titul,“ připomíná anglický deník Express.
Zdroj: Mercedes, Express