Lewis Hamilton se s novým Mercedesem s kódovým označením W13 trápí. Nejlépe to ilustroval obrázek z poslední Velké ceny na Imole, kdy jej předjel o kolo jeho loňský vyzyvatel v boji o titul Max Verstappen.
Mercedes řeší spoustu problémů ať už s rychlostí nebo ovladatelností monopostu v zatáčkách. Nové technické regulace, které jsou v platnosti od letošní sezony, pořádně zamotaly inženýrům hlavu. V zákulisí F1 se proto mluví o tom, že Mercedes představí B-specifikaci svého monopostu, neboli kompletní upgrade jejich W13.
Podle bývalého inženýra Sauberu a Alfy Romeo a nynějšího experta stanice Canal+ Juliena Simon-Chautempa Mercedes brzdí především výdajový strop. Kvůli tomu není schopen patřičně vyvíjet svůj monopost.
„Jsem překvapený, že mají ze začátku sezony takové problémy. Ale co jsem pochopil z rozhovoru s Toto Wolffem (šéf stáje Mercedes), nejdřív si musí být stoprocentně jistí, v čem je problém. Teď podle všeho tápou. Pro velké týmy jsou rozpočtová omezení velmi těžká. Dřív by prostě přivezli na závod tři čtyři rozdílná přední křídla nebo podlahy. To nyní udělat nemohou,“ myslí si Simon-Chautemp.
Podle něj kvůli výdajům čekají na kompletně upravený monopost, neboli B-specifikaci. „Myslím, že čekají, až budou mít kompletní úpravy. Nenasadí jen podlahu a podobně. Myslím, že velmi brzy uvidíme B-specifikaci vozu Mercedesu,“ doplnil Simon-Chautemp.
Zdroje: F1, Motorlat