Je to už podruhé, co Bernal s Ineosem (dříve Sky) pětiletou smlouvu podepsal.
Tu první podškrábl už v roce 2018, když jako mladý junák přicházel z italského Androni Giocatolli. Tehdy ale nebyl vítězem Gira a Tour.
Proto nyní podepsal uprostřed stávající smlouvy další kontrakt, který je pochopitelně významně finančně zajímavější a k týmu ho pojí až do roku 2026.
„Víte, pro mě je opravdu důležité takhle dlouhou smlouvu podepsat, protože v týmu jsem šťastný. Jsem hrdý na všechny zaměstnance, na celý ten ansámbl kolem sebe, proto podepisuju smlouvu na nejdůležitější roky v mé kariéře. Věřím, že během nich prožiju svůj cyklistický vrchol a chci, aby to bylo tady,“ usmívá se.
„Každý mohl vidět, jak Egan za poslední čtyři roky vyrostl. Znovu a znovu prokazoval, jak fenomenálním talentem je. Má v sobě taky odvahu jít do nejistých útoků, zkoušet to znovu a znovu a díky tomu vítězit. Nic víc si snad ani nemůžeme přát,“ říká zástupce šéfa týmu Rod Ellingworth.
Bernalova cesta byla od počátků v Ineosu lemována úspěchy.
„Hned, co jsem přišel, všiml jsem si, že celý tým pracuje na jediné věci – na triumfech. Cítíte, že tady každý cyklistiku miluje. Všichni jsou jí oddaní a dělají ji ve stylu všechno nebo nic,“ vypráví.
Už v roce 2018 vyhrál Kolem Kalifornie. Zároveň byl jasně nejsilnějším superdomestikem na Tour pro Gerainta Thomase a Chrise Frooma. O rok později už Tour vyhrál sám a stal se v té době nejmladším vítězem, kterému se to kdy povedlo. K tomu přidal i triumfy na Paříž-Nice a Kolem Švýcarska.
Covidový rok 2020 nebyl z nejúspěšnějších, Bernala srazilo při tréninku auto a kvůli bolesti zad z Tour odstoupil.
Loni ale triumfoval na italském Giru a francouzskou Grand Tour naopak vynechal.
„Každopádně se na ni chci vrátit. Mám pocit, jako by to byla šíleně dlouhá doba, co jsem na ní nebyl. Chci se na ni opravdu pořádně připravit, být v nejlepší formě a přijet tam s motivovaným týmem Ineosu,“ má jasno.
Vzhledem k délce kontraktu mu nyní šéfové stáje nejspíš splní, co si řekne. Přitom na podzim se mluvilo i o jeho odchodu.
Zájem prý měl Movistar, Israel Start-Up Nation nebo Cofidis. Tyhle informace ale vyvracel šéf stáje Dave Brailsford a nakonec je podpisem nové smlouvy vyvrátil i sám Bernal.