Ne, tohle není o jezdcích. A viníkem není ani šéf stáje Mattia Binotto, který všechna letošní pochybení zatím s nadhledem přehlíží. Padáka mají dostat ti, kteří poskytují pilotům informace a určují závodní strategii.
„Člověk může jen kroutit hlavou nad tím, jak špatná rozhodnutí se jim daří stále dokola dělat. Všechny bych je vyhodil. Jak toho můžou tolik pokazit?“ ptá se sedmdesátiletý Marc Surer, který má za sebou osm sezon v prestižním motoristickém seriálu.
Ferrari má podle Surera nejrychlejší auto a má výborné piloty v čele s talentovaným Charlesem Leclercem. Jenže doplácí na opakování stále stejných chyb, kvůli kterým musí jít letošní ambice stranou.
Když Leclerc vyhrál hned dvě z úvodních tří Velkých cen, mluvilo se o tom, že Ferrari bude po dvou desetiletích znovu dominovat. Jenže chybí body. Mezi ty nejzbytečnější ztráty patří Velká cena Monaka, Velká cena Británie a Velká cena Maďarska. Charles Leclerc byl pokaždé v čele závodu, ale ani jednou nedojel mezi prvními třemi. Důvod? Surer vyčísluje, že byl Leclerc buď povolán do boxů v nesprávný moment, nebo byl ponechaný na trati na nesprávných pneumatikách.
Pokaždé tak o jeho propadu rozhodly chyby někoho jiného. Týmových stratégů...
Šéf Ferrari Mattia Binotto sice před letní pauzou svedl průšvihy na zhoršující se tempo nového auta, ale i na to má Marc Surer odpověď. „Samozřejmě, že je Ferrari pomalé. Když nasadíte do závodu špatné pneumatiky, bude každé auto pomalé.“
Ztráta v Poháru konstruktérů dělá 97 bodů, v bitvě o titul šampiona pak Leclercovi na obhájce titulu Maxe Verstappena chybí 80 bodů. Podle Surera je proto chyba, že Binotto nedokáže nahlas pojmenovat chyby, ukázat na viníky a okamžitě je nahradit.
Zdroj: F1