Alex Albon při měřeném tréninku na Velkou cenu Austrálie havaroval a závažně poškodil své šasi. To nešlo opravit na místě, poškozená součást musela putovat zpět do Velké Británie, kde má Williams továrnu.
Nastala proto bezprecedentní situace, kdy jeho stájový kolega Logan Sargeant odstoupil ze závodu a poskytl svůj monopost svému týmovému parťákovi. V Austrálii tak startovalo jen 19 vozů.
O týden později bylo v Japonsku připravené jedno nové šasi, které využil Albon.
Tentokrát prošel všemi tréninky a kvalifikací bez nehody. Ale hned ve třetí zatáčce v prvním kole se Albon střetl s Danielem Ricciardem z RB a musel ze závodu odstoupit. Nové šasi schytalo pořádnou ránu. Mimochodem, v tréninku svůj monopost rozbil Logan Sargeant a mechanici potřebovali spoustu času na jeho opravu, takže Američan zmeškal druhý měřený trénink.
„Udělali spoustu fotek. Uvidíme, jak je situace zlá. Jeví se mi to jako opravitelné, ale uvidíme, co nám řeknou v továrně,“ řekl šéf stáje James Vowles o stavu Albonova auta. Šasi putuje do sídla Williamsu v Grove. Reálně však hrozí, že pokud Williams nedokáže Albonovo šasi opravit, nebude moci thajský pilot startovat v Číně. Podle Vowlese bude kompletně nové šasi vyrobené až na následnou Velkou cenu Miami. V tuto chvíli tak má tým k dispozici pouze poškozený monopost Logana Sergeanta, který s ním skončil v Japonsku na posledním 17. místě.
Příčinu současných nesnází identifikoval Vowles už při vývoji monopostu pro tuto sezonu. Při něm totiž stáj využívala dokument programu Microsoft Excel pro evidenci jednotlivých součástek. „Ten dokument byl naprostá šílenost. Nedokázali jste se v něm orientovat ani ho updatovat,“ ulevil si někdejší ředitel strategie Mercedesu. Excelovská tabulka měla podle něj až 20 tisíc položek.
„Když potřebujete přesně vědět, kterou z desítek tisíc součástek vozu potřebujete objednat, excelovská tabulka je naprosto zbytečná. Celý proces se kvůli tomu rozpadne. Musíte v reálném čase vědět, kde která součástka je, v jakém je stavu a zda prošla kontrolou nebo ne,“ uzavřel nepříjemné téma inženýr s více než 20 lety zkušeností v F1.
Zdroj: GP Fans