Podle nových pravidel platných v seriálu Formule 1 od letošní sezony jsou kola o 1,5 kilogramu těžší, to kvůli většímu disku. A právě vyšší hmotnost kola se měla stát osudnou Maxi Verstappenovi. Dosud se spekulovalo, že oba vozy Red Bullu nedokončily Velkou cenu Bahrajnu kvůli totožné závodě, kterou mohlo být například nefunkční palivové čerpadlo.
Novinář a technický expert na Formuli 1 Craig Scarborough však teď přišel na základě analýzy poslední Verstappenovi zastávky v boxu s tím, že právě na Verstappenově odstoupení měli lví podíl mechanici Red Bullu.
Verstappen opakovaně útočil na Charlese Leclera a v týmové vysílačce se vztekal kvůli konzervativní strategii zastávek v boxech. Sám nakonec zvolil tři zastávky a po té třetí si náhle začal stěžovat na ztrátu citlivosti řízení.
„Není to tak, že by řízení ztěžklo nebo něco podobného. To ne. Řízení prostě bylo nemožné. Čím rychleji jsem jel, tím to bylo horší. Reakce na volant měla zpoždění, chvíli trvalo, než auto zareagovalo,“ vyprávěl úřadující mistr světa. „Chtěl jsem šlápnout na plyn, ale nemohl jsem srovnat kola, prostě se zasekla. S autem bylo něco v nepořádku.“
Podle Craiga Scarborougha došlo k tomu, že mechanici ve snaze co nejrychleji Verstappenův monopost přezout, pustili vůz příliš prudce ze zvedáku a ohnuli tak zavěšení kola. To ve snaze opakovat skvělé loňské časy, kdy zvládali proceduru pod dvě vteřiny.
„Red Bull se snažil znovu dosahovat ultra rychlých časů, ale přitom už při testech několikrát své vozy shodili. Tohle je konec expresního servisu,“ tvrdí Scarborough a připomíná, že nejrychlejší byli v Bahrajnu mechanici McLarenu s časem 2,31 vteřiny.
Verstappen sice skončil kvůli problémům s palivem, ale ohnuté zavěšení mu dvakrát nepřidalo, navíc bylo jasné, že to znamená konec jeho ambicí útočit, a že se nebude schopný ani ubránit vozům za sebou.