Pouze dva jezdci jsou určení ke komunikaci s vedením týmu, ostatní svá sluchátka sloužící jako vysílačky odložili.
Je to experiment, který má podle organizace SafeR zajišťující na závodech bezpečnost, přispět k tomu, aby se jezdci nerozptylovali zbytečnou komunikací a koncentrovali se na dění během závodu.
Jenomže včerejší hromadný pád na Kolem Polska, spadající do třídenního období 'bez sluchátek', ukázal, že až takhle jednoduché to není.
Chaos, nesmysl, naprostá kravina...
Takové názory se teď objevily v pelotonu.
Když se analytik listu Nieuwsblad dotazoval závodníků, co si o společné snaze UCI a SafeR myslí, bylo to jednoznačné.
„Mohl jsem si sice užívat ticha, ale není to prostě bezpečné. Pokud bych havaroval a skončil v příkopu, nemohu se ozvat svému týmu,“ tvrdil jeden z dotázaných.
„Když máte mechanický problém nebo spadnete, je pak obtížné kontaktovat tým. Zvlášť v kopcovitých etapách to není bezpečné,“ říkal druhý.
Všichni zpovídaní mluvili raději anonymně, to šéf Vismy Richard Plugge se pak ozval na sociální síti naplno: „Bez sluchátek to byl chaos. UCI nemůže v tomhle zákazu pokračovat. Takhle promění závod v naprostou frašku. Viděli jsme to už na olympiádě. Jezdci nemohou zavolat své podpůrné vozidlo kvůli základní pomoci v případě problémů s materiálem. A jen doufejme, že dnes nebyl nikdo zraněn.“
Jeho přání se bohužel nenaplnilo, Francouz Nicolas Debaumarché skončil v nemocnici se zlomenými obratli. Zatímco právě Debaumarché a Pepijn Reinderink ve sjezdu těžce havarovali, řítila se za nimi hlavní skupina, kterou nemohl nikdo varovat. Stejně tak se snesla na organizátory a UCI kritika, že kvůli špatné komunikaci trvalo příliš dlouho, než se dostalo jezdci Cofidisu pomoci.
Bude právě tohle moment, který vrátí vysílačky do pelotonu?
Zdroj: Nieuwsblad, X