I když se Maxim Mitrofanov ohání změnou metodiky průzkumu, čísla leccos naznačují.
Pokud byl v roce 2005 podíl fanoušků účastnících se pravidelně zápasů ruské ligy 19 %, letos poklesl na zanedbatelná 4 %.
To platí i o těch příležitostných, tam jde o pád z 33 % na 18 %.
A podíl těch lhostejných naopak vzrostl z 43 % na 77 %.
Mohou za to především sportovní sankce uplatněné po ruské agresi na Ukrajině, kdy ruská reprezentace zmizela z velkých akcí a aktuálně řeší potíže typu zrušeného přáteláku s Pákistánem a domlouvá si zápasy se Sýrií a Brunejí.
Maxim Mitrofanov proto znovu navrhuje, aby se na ruských stadionech začalo prodávat pivo.
Označuje to za 'kulturu' a 'civilizované' pití.
„Pokud si pamatujete, kulatý stůl na toto téma byl před rokem a půl. A tehdy všichni kromě Ministerstva zdravotnictví tuto myšlenku podpořili. Je to opravdu důležitá otázka. A to nejen z hlediska příjmů z prodeje piva na stadionech, ale i z hlediska příjmů z návštěvnosti zápasů, která se zvýší, když bude mít člověk jistotu, že si tam může dát pivo,“ obhajuje svou myšlenku.
„Když během dne přijde člověk do restaurace nebo kavárny, a tam mu na jeho žádost nalijí pivo, tak proti tomu neprotestujeme. Jak se to liší od konzumace piva na stadionu? Proč by si tam nemohl pivo civilizovaně vypít? A rozhodnout se pro návštěvu stadionu, setkat se s přáteli ne v baru, ale na fotbale. My samozřejmě chceme, aby tato kultura přispěla k naplnění stadionů,“ říká Mitrofanov.
Zachrání tak alkohol uvadající zájem o ruský fotbal?
Zdroj: Sport-Express