Elitní pilot Red Bullu a suverén letošní sezony Max Verstappen si přeje návrat vidlicových osmiválců do světa Formule 1.
Ještě před tím, než vyhrál kvalifikaci na Velkou cenu Británie a zajistil si tak pátou pole position v řadě a celkově sedmou v letošní sezoně, reagoval na připravené technické regulace, které mají vejít v platnost v roce 2026.
Návratem k osvědčené klasice v podobě vidlicových osmiválců by chtěl Verstappen vyřešit příliš vysokou hmotnost současných monopostů. Ty váží téměř 800 kilogramů s prázdnou nádrží, za doby V8 motorů však měly monoposty i o 100 a více kilogramů méně a byly tak lépe ovladatelné. Stávající vozy F1 pohání 1,6 litrové hybridní šestiválce, které jsou velmi těžké.
„Zbavil bych se hybridního pohonu. Vždycky jsem překvapený, když jsem nasedl do starého V8 auta a cítil jsem, jak je vše plynulejší a přirozenější. Sice jsou pomalejší než současná auta, řídí se ale mnohem lépe,“ nechal se slyšet Verstappen.
Na současných vozech Nizozemci nejvíce vadí právě jejich hmotnost. „Chápu, že musíme posílit bezpečnost a opět zvednout její standardy. Proto jsou vozy rok od roku těžší. Nemůžeme se vrátit k 550 kilogramovým monopostům. Vše směřuje k tomu, abychom měli pevnější šasí. Ovlivňuje to však řadu věcí. Současné formule mi připadají příliš těžké, měli bychom se tím zabývat,” prohlásil pilot Red Bullu. Dodal také, že z toho, co zatím je o regulích pro rok 2026 známo, tak v takových monopostech bude ještě těžší předjíždění.
Zdroj: SportsSkeeda