Především v první polovině sezony měl španělský pilot Ferrari Carlos Sainz jr. výrazně slabší výkony než jeho parťák Charles Leclerc. Nedařilo se mu správně adaptovat na nový monopost, který je postavený dle nových regulí. Sainz i jeho inženýři tak zkoušeli všechna možná nastavení vozu, aby našli ideální polohu pro španělského pilota. Jenže stále se nedařilo a Sainz se necítil komfortně.
„Bylo to neskutečně frustrující, obzvlášť po velmi vydařeném prvním roce u Ferrari, kdy jsme nenarazili skoro na žádné problémy,“ nechal se slyšet Sainz.
Španělovo trápení, které nevyřešily technologické experimenty, zmírnila až rázná změna jeho řidičského stylu.
„V roce 2021 jsem okamžitě věděl, kde má můj vůz limit. Pak už šlo jen o to správně nalézt příležitost na trati, kde získat desetinu dvě navíc a hned jsem se mohl měřit s nejlepšími. To se mi dařilo především v druhé části sezony, proto mi loňský rok tak vyšel,“ přemýšlel syn slavného rallyového jezdce.
Sainz byl vždy v jezdecké dvojici tím lepším nebo minimálně neměl k výkonům svých stájových kolegů tak daleko. Jenže letošní fenomenální vstup Charlese Leclerca do sezony pořádně pocuchal Španělovo sebevědomí a odhalil velké rozdíly mezi závodníky Ferrari.
„Nikdy jsem na svého kolegu neztrácel přes dvě desetiny vteřiny. Poprvé jsem měl skutečně výkonné auto, které je schopné bojovat o vítězství a přitom jsem se ocitl v pozici, ve které jsem ještě nikdy nebyl. Nechápal jsem to a byl jsem neskutečně frustrovaný, nechápal jsem, proč mám tak špatné časy,“ vyprávěl pilot, který za Ferrari závodí druhým rokem.
Po nějaké době mu došlo, že nezmění techniku, ale bude muset změnit sebe. Respektive styl, jakým řídí. Dosud totiž řídil podle svých slov značně odlišným stylem.
„Musel jsem si zvyknout a zautomatizovat si nový styl řízení, který mi byl zpočátku úplně cizí. Trvalo to déle, protože nyní už nemůžete testovat během roku. Musíte to tak zkoušet při závodních víkendech. Znamenalo to, že několik víkendů jste prostě odepsali, protože šance na slušný výsledek nebude vysoká,“ vysvětlil mladý pilot, který v F1 závodil za Toro Rosso, Renault, McLaren a Ferrari.
Zdroj: Motorsport