Trať v Monaku je často kritizovaná za to, že neposkytuje ideální zážitek ze závodění. V drtivé většině posledních ročníků se pořadí v závodě příliš nelišilo od pořadí v kvalifikaci.
FIA chce této závodní nudě zabránit přidáním další povinné zastávky v boxech. V současnosti mají piloti povinnost v každém závodě alespoň jednou navštívit své mechaniky a použít alespoň dvě rozdílné sady pneumatik (pokud to dovolí počasí). O kolik zastávek se v případě Monaka zvýší limit, zatím není jasné.
Důležitou změnou je také zavedení dodatečných testů flexibility přítlačných křídel, což se stalo velkým tématem v uplynulé sezoně. Řada týmů v čele s Red Bullem podala protest proti nastavení McLarenu. Oranžová stáj však vyvázla bez vážnějšího trestu.
Pro závody ve velkém horku (například Katar nebo Singapur) navrhla FIA nové parametry, které budou muset splňovat systémy ochlazující řidiče. Už bychom tedy neměli vídat v cíli horkem schvácené piloty.
FIA také navrhuje úplně vyškrtnout limity na počet převodovek, které mohou týmy použít. Podle asociace je současná životnost a spolehlivost materiálů na takové úrovni, že tento důležitý díl nepotřebuje bližší kontrolu.
Zdroj: FIA