Z tohoto rychlého shrnutí letošní sezóny je patrné, že prakticky všichni řešili akorát jedinou věc, a to zajištění elektrokol pro prodej. Díky tomu tak všichni výrobci elektrokol investovali většinu času pro zajištění komponent pro výrobu, tím pádem je u nových modelů minimum inovací.
Například největší český výrobce elektrokol, značka Crussis již představila nové modely, které jsou až na drobnosti stejné jako pro rok 2021, samozřejmě v nových designech.
Kdy a jaká elektrokola budou na prodejnách v sezóně 2022?
Nejen díky covidu je český trh elektrokol velmi turbulentní a v posledních dvou letech se udály velké změny co se týče dominance konkrétních značek. Ještě před 3 lety zde byli téměř srovnatelní hlavní výrobci elektrokol, tedy Crussis, Apache a Leader Fox. Nicméně karty se zamíchaly a nyní českému trhu naprosto dominují elektrokola Crussis. Pro příští rok jsou plány této středočeské značky opravdu velmi ambiciózní a vypadá to, že by elektrokola Crussis mohla mít klidně 30%, možná 40% podíl prodaných kusů na českém trhu.
V Crussisu dokázali velmi dobře předvídat situaci již loni, takže si zajistili dostatek komponent pro výrobu svých elektrokol, takže v tomto roce značka Crussis vyrobila a dodala na trh prakticky vše, co slíbila. Pokud se tak povede i na příští rok, tak se budeme s těmito pěkně barvenými elektrokoly setkávat mnohem více. Výroba elektrokol Crussis začíná již v říjnu, takže již v průběhu zimy by měli mít kvalitní prodejci na svých prodejnách velký výběr.
U ostatních světových značek elektrokol je situace mnohdy výrazně horší. Vzhledem k tomu, že Česká republika je velmi malý trh, není výjimkou, že někteří světoví výrobci sem dodali nebo dodají pouze velmi omezené množství elektrokol. Pak je běžné, že např. u značek jako Haibike, Cube, Specialized a dalších můžete na své vyvolené elektrokolo čekat klidně půl roku nebo déle.