Už není světová jednička, protože neobhajuje body. A teď začínají přicházet také finanční ztráty. Pokud sponzoři přešli s roztrpčením neúčast Novaka Djokoviče na Australian Open, některá jeho vyjádření v exkluzivním rozhovoru pro BBC už jejich postoj ohledně další spolupráce se srbským tenistou vyjasnila.
„Ano, je to cena, kterou jsem ochoten zaplatit, protože zásady rozhodování o vlastním těle jsou důležitější než jakýkoliv titul,“ prohlásil Novak Djokovič, když byl tázaný, jestli je připravený na situaci, kdy kvůli svému antivakcinačnímu postoji může přijít také o French Open a Wimbledon.
Djokovičovi sponzoři však evidentně stejnou cenu zaplatit nehodlají a tenista, který nehraje tenis a navíc působí kvůli svým postojům kontroverzně, je přestává zajímat.
Automobilka Peugeot sice po australské anabázi vyslovila Djokovičovi svou podporu a podle anonymního zdroje agentury Reuters se uvažovalo o pokračování spolupráce, ale Carlos Tavares, generální ředitel společnosti Stellantis, která automobilku vlastní, je jiného mínění.
Na přímou otázku deníku El Espanol, zda bude Peugeot ve sponzorování světové tenisové dvojky pokračovat, odpověděl nekompromisně. „Ne, ve sponzorování Djokoviče pokračovat nebudeme.“
Stejně tak se čeká na definitivní vyjádření oděvní značky Lacoste, i ta po Australian Open oznámila, že budoucí spolupráci musí ještě přehodnotit.