Na programu Rallye Dakar byla v pondělí dobrodružná maratonská etapa, kdy si závodníci večer musí své stroje servisovat sami. Pořadatelé ale už v neděli ohlásili změny. Vzhledem k silným dešťům, které vytopily místo, kde měl stát maratonský bivak, proběhla pondělní etapa klasicky. Cíl byl operativně přesunut do Al Qaisumah. A po zdolání rychlostní zkoušky čítající 338 měřených kilometrů závodníci mohli využít pomoc svých asistencí. V případě týmu Big Shock! Racing ale zásadnější servis nebyl třeba. Oba žluté kamiony do bivaku dorazily ve slušné formě.
Pilot Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a podporovaný mechanikem Davidem Švandou v 2. etapě opět držel krok s nejrychlejšími vozy kamionové sekce. Do pondělní rychlostní zkoušky startoval ze 7. pozice a tu se mu podařilo udržet i v cíli.
„Další etapa za námi. Dneska jsme od začátku nasadili tempo. Uznávám, že se jede fakt hrana, nikdo vám nic neodpustí. Vyplatí se držet vpředu, protože čím méně aut před vámi projede, tím lépe pro vás. Trať byla hodně mokrá, uskákaná, technická. Terén je nepřehledný, přejížděli jsme duny s obtížností 2. V kabině máme pohodu, sil je pořád dost. Víme, že jsme zatím na začátku Dakaru, ty nejnáročnější části na nás teprve čekají. Zítra bojujeme dál,“ řekl Macík.
Posádka na trati nemusela řešit žádné závažnější komplikace. „Divíme se, že Karel pořád tak dobře drží. Bez zásadnější újmy ustál všechny rány, které jsou občas obrovské. Dnešní skok z duny odneslo jen jedno světlo a promáčklá kapota,“ doplnil mechanik David Švanda.