„Máme dost práce, jelikož je to pro Olivera první rok v této kategorii, kde je styl jízdy úplně jiný. Musím ale říct, že se během sezony dost zlepšuje, především v jednotlivých závodech,“ říká David Salom.
Velkou výhodou pro Königa je, že Salom také závodil na té nejvyšší úrovni. „Mám plno zkušeností, které mu můžu předat, aby se zlepšil. Další výhodou je, že mu rozumím, když mluví o tom, jaké pocity na motorce zažívá,“ komentuje bývalý jezdec ze superbiků a MotoGP. „Co tak pozoruju, tak Oliver ví, co se na motorce děje, i když něco změníme. Ve zpětné vazbě často zmiňuje, že se nejvíce zlepšuje právě v ovládání motorky.“
Co naopak dělá českému jezdci problémy, jsou start a úvodní kola závodu. „Superbike je kompletně odlišný od jeho minulé motorky, jinak se s ním startuje. Není jednoduché se to naučit. Musíme to hodně trénovat, ale je vidět, že se začíná zlepšovat i v tomto ohledu,“ chválí svého svěřence Salom, který na Königa nevytváří žádný velký tlak. Jde mu hlavně o to, aby se díky vytrvalé práci a tréninku zlepšoval. „Nemáme žádný cíl, který musíme nutně za sezonu splnit. Zároveň se díváme dopředu a myslím si, že by mohl nasbírat nějaké body. Občas jsem však na něj tvrdý,“ doplňuje.
To, že Oliver König přešel z nejslabší třídy na superbiky, není obvyklé. A před sezonou provedl Orelac Racing s českým závodníkem několik testů, ve kterých se mu dařilo. „Myslím si, že má velký potenciál, obzvlášť v této kategorii. I když se teprve učí, tak nám ukázal, čeho je schopný. A teď nemyslím na výsledku nebo na trati, ale v boxu. Ukázal týmu svůj potenciál v tom, jak se vyjadřuje a jak komunikuje,“ dodal David Salom, šéfmechanik týmu Orelac a poradce Königa.
Bývalý španělský jezdec má také mnoho vzpomínek na české závodníky. „Co si pamatuju, tak byl snad pokaždé nějaký Čech v prestižním seriálu, jako například Moto2, Moto3 i v MotoGP, ale také v supersportech nebo superbicích. I okruhy v Brně a v Mostě jsou fajn,“ komentuje. Z českých jezdců nezapomněl například na Karla Abrahama, Lukáše Peška nebo Filipa Salače.
Zdroj: Orelac Racing