Dlouhodobý problém se systémem DRS umožňujícím předjíždění v povolených zónách je konečně vyřešený. Šéfinženýr Paul Monaghan tvrdí, že potíže si způsobil sám Red Bull, ale díky několika bolestivým lekcím při posledních Velkých cenách už dokázal systém vyladit.
Poslední kapkou měla být Velká cena Španělska, kdy klapka DRS fungovala jen přerušovaně a Max Verstappen začal být velmi frustrovaný. Proto technici pracovali na DRS jako na prioritě a podle Monaghana nalezli trvalé řešení přetrvávajícího problému.
„Myslím, že jsme si to celé způsobili sami. Pokud mám být upřímný, zkomplikovali jsme si situaci. Teď se ale po práci, kterou odvedli velmi chytří lidé ve výzkumu, a po všech kontrolách, dostavila úleva. Ve velmi krátkém čase všichni odvedli fenomenální práci,“ uvedl Monaghan pro f1i.com.
Monaghan připomněl, že podmínky pro DRS se mění kruh od okruhu, kdy se mění jak doba trvání, tak rychlost otevírání klapky. „Předpokládám však, že tu nepříjemnou část téhle lekce máme za sebou.“
Potvrdit by to měl právě okruh v Baku, kde se na dlouhé rovince dosahuje rychlostí 300 kilometrů v hodině. Právě kvůli profilu Velké ceny Ázerbájdžánu bylo klíčové, aby se Verstappen mohl na systém DRS stoprocentně spolehnout a odrazit útok Charlese Leclerca, který mu z druhé pozice průběžného pořadí dýchá na záda.
Zdroj: Red Bull, f1i.com