Monopost Charlese Leclerca byl v cíli Velké ceny Šanghaje zhruba o kilogram lehčí, než povolují technické regule. Mohl za to chybný odhad opotřebení pneumatik a úbytku paliva při riskantní strategii jedné zastávky v boxech.
Lewis Hamilton byl z výsledků odstraněn poté, co techničtí komisaři zkontrolovali opotřebení ochranné podlahové desky, šlo přitom o pouhý jeden milimetr. Podle expertů šlo také o důsledek rozhodnutí ohledně nastavení vozu, které ale nešlo využít pro dlouhou vzdálenost.
„Pro nejslavnější tým Formule 1 je to stejné, jako kdyby Real Madrid prohrál kontumačně kvůli špatnému počítání střídání,“ nebere si servítky Corriere della Sera s dodatkem, že šéfovi týmu Frédéricu Vasseurovi hodně brzy ztuhnul úsměv na rtech.
Zdá se totiž, že nový monopost s kódovým označením SF-25 se chová na okruzích Velkých cen úplně jinak, než jak se chová v rámci simulací. Pokud to tak je, Ferrari se nemůže opřít o data získaná při testech v aerodynamickém tunelu.
„Možná je tento trapas důsledkem atmosféry výkonnostní úzkosti a tlaku, který se šíří od konce testů v Bahrajnu, kdy se ukázalo, že SF-25 je složitější, než se čekalo. Pokud v Melbourne panovaly nestandardní podmínky v podobě větru a deště, v Šanghaji se na suchu v průběhu celé Velké ceny projevily podobné výkonnostní rozdíly. Navíc bylo nakonec diskvalifikováno kvůli neregulérnostem. Jak je taková dvojitá chyba možná, když se pracuje se simulátory, prediktivními matematickými modely, výměnou dat mezi skutečnou garáží a vzdáleným centrem v Maranellu a pokyny od jezdců?“ ptá se Corriere della Sera.
S kritikou se přidává také Gazzetta della Sport, která mluví o nejčernějším dni a zmiňuje nespokojenost Lewise Hamiltona s aktuálním děním. I kdyby totiž nedošlo k hloupým minelám, Ferrari je v současné době až čtvrtou nejrychlejší stájí. Před sezonou přitom vyhlásilo útok jak na mistra světa, tak na prvenství v Poháru konstruktérů.
Zdroj: F1, Corriere della Sera