Oficiálního dodavatele pneumatik se výrazně dotkly letošní změny technologických regulí seriálu F1. Nově obouvají monoposty 18palcové pneumatiky, dosud jezdily na 13palcových. Výrazně se také měnily aerodynamické vlastnosti vozů. Týmy ale měly možnost se této změně přizpůsobit při několika předchozích testech.
Mnohem větší problém pro Pirelli znamená letošní kalendář o 23 závodech po celém světě (vedení F1 v současnosti horečně hledá náhradu za zrušenou Velkou cenu Ruska). Třeba v roce 1998 přitom na programu Formule 1 bylo pouze 16 závodů. Z toho 11 bylo v Evropě. Letos se má 12 závodů konat v Evropě, zbylých 11 na dalších čtyřech kontinentech.
Podle bosse Pirelli Isoly je čím dál těžší v nabitém kalendáři F1 najít čas na potřebné testy nových směsí a variant gum. „Naprosto upřímně – z logistického hlediska je to noční můra. Máte před sebou program 23 závodů všude po světě s dlouhými přesuny. Vše je mnohem složitější než v minulosti,“ postěžoval si Isola v rozhovoru pro RaceFans.