Co všechno se změní pro týmy před ročníkem 2026?
Vývojová střediska jednotlivých týmů běží naplno, inženýři se připravují na jednu z největších změn pravidel a to i přesto, že konkrétní znění nových nařízení ještě není známé. Projděme si zatím vše, co o chystané technologické revoluci víme.
Velké změny čekají na pohonné jednotky, které budou stále více elektrifikované. Výkon spalovacího motoru klesne asi o 150 kW, naopak výkon systému MGU-K (motorgenerátor využívající kinetickou energii) se má téměř ztrojnásobit na asi 350 kW. Takový motor bude potřebovat větší baterii, což znamená, že pohonné jednotky budou v roce 2026 zhruba o 40 kilogramů těžší.
Že by to už Mercedes měl? Tak zase nic... Šéfporadce Red Bullu se vysmívá konkurenci
Možná to myslí upřímně a nejde o ironii. Jenomže u šéfporadce Red Bullu Helmuta Marka jeden nikdy neví. Každopádně slova...
Od původního plánu přejít na menší šestnáctipalcové pneumatiky nakonec Mezinárodní automobilová asociace (FIA) upustila. Kola zůstanou osmnáctipalcová, budou ale mít menší průměr, což může způsobovat přehřívání.
Jisté je, že monoposty budou celkově menší. Zkrátí se rozvor kol (původně se psalo o 30 centimetrech, nyní už jsme na 20 cm), monoposty by měly být o 10 centimetrů užší. V oblasti aerodynamiky budou muset inženýři vyjít vstříc limitům, které přinese větší odkázanost na hybridní části pohonné jednotky. Zadní křídlo by mělo mít několik klapek, které se budou automaticky otevírat na rovinkách. Při testech však týmy zjistily, že právě tyto prvky dramaticky mění vyvážení monopostu. Tím se auta stávají neřiditelnými a jdou do hodin klidně i na rovince. Je to jeden z největších problémů, který je ještě do finálního odsouhlasení potřeba vychytat.
„Lidé často lamentují, že za současných pravidel příliš dominujeme. Když se ale podíváte do historie, zjistíte, že to provázelo každou větší změnu technických pravidel,“ všiml si konstruktér Red Bullu Adrian Newey.
„Často se stane, že jeden z týmů se se změnou popasuje lépe než ostatní a dominuje. Čekají nás velké změny. Je to poprvé, co si pamatuji, že by se zároveň měnila nařízení týkající se šasi i pohonné jednotky. Je velká šance, že se současné rozložení sil na startovním roštu dramaticky promění,“ řekl muž podepsaný postupně pod úspěchy stájí Williams, McLaren a Red Bull.
Zdroj: EisKing
Jel jsem pro maminku snoubenky. Jak Pogačar vyhrál šestý monument
Lépe už jarní část sezony zakončit ani nemohl. Tadej Pogačar v neděli po dalším sólo úniku vyhrál Lutych-Bastogne-Lutych, svou...
Bojovníci neřeší kalendář. Fanoušci reagují na Procházkovu snahu bojovat na UFC 301
Alex Pereira ten zápas nechce, Jiří Procházka ano. Co ale na titulovou odvetu hned na UFC 301 říkají fanoušci MMA? „Takový...